En kunds berättelse

Vill dela med mig av en kunds upplevelse av permanent make up!


Sådärja, då har man fått en pigmenterad eyeliner som kommer sitta i några år och jag är så himla nöjd så jag tror knappt att det är sant! Inte för att jag skulle ha gjort det om jag inte hade trott att det skulle bli bra, men det blev ändå mycket bättre än jag hade förväntat mig. Kan knappt beskriva hur glad jag är just nu! 

Lite smånervös var man dock såklart innan. Det är ju ändå nästan som en tatuering, förutom att det är en finare nål och snällare färger. Känns självklart lite läskigt när det är så pass nära ögonen så lite pirrigt var det när man gick dit. Jag valde att göra hos Sandra Edlund på CosmetInk som är ganska nyöppnat och ligger nere på stan. Hon har inte hållit på så länge men är helt sjukt duktig! Aldrig träffat en mer kreativ och konstnärlig människa så jag kände verkligen att jag var i trygga händer så på den punkten fanns det inget alls att vara nervös över. 

Trots bedövningen som ströks på innan så kändes det såklart litegrann, det kan man inte förneka. Men det var inte alls så farligt som man skulle kunna tro. Min första tanke när nålen började jobba var att jag aldrig skulle kunna hålla ögonlocken stilla. Det kittlades nämligen ganska mycket så automatiskt så började det rycka i ögonen och man vill ju gärna inte ha eyeliner i hela ansiktet!  Men med Sandras stadiga grepp så var det absolut ingen fara, all färg hamnade på rätt plats och efter att första varvet var klart så gick det mycket lättare att hålla sig stilla.

Såhär några timmar efteråt känns det knappt någonting alls vilket jag också är lite överraskad över. Det svider bara lite svagt, ganska exakt som precis efter att man har gråtit (inte så konstigt kanske eftersom ögonen rann ganska mycket medan eyelinern las). Inte är det så svullet heller för tillfället men antagligen kommer det att vara det imorgonbitti.
Nu är det bara för mig att vänta en månad innan det är dags för min första refill. Skönt nu när man vet hur det känns och inte behöver vara det minsta orolig.

Jag är iallafall väldigt nöjd och så himla glad att jag vågade så jag rekommenderar det verkligen! Det kommer att bli så skönt att slippa rinnande smink i värmen och solen i sommar och ändå känns sig pigg och fräsch. Om någon är intresserad av att få sig en pigmenterad eyeliner, ögonbryn eller läppar så är det bara att klicka sig in på 
http://www.cosmetink.se/ och läsa mer! 




Har du varit kund hos oss? Vi vill gärna höra din upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0